Home » BLOG » De kracht van storytelling

De kracht van storytelling

Gepubliceerd op 3 mei 2018 om 13:58

Storytelling is de manier om de unique selling points van jouw bedrijf of product in een aantrekkelijk jasje aan te kleden. Door dit verhaal te delen, creeër je automatisch een band met je doelgroep.

Storytelling zorgt voor verbinding met doelgroep

De verbinding met je doelgroep wordt steeds belangrijker. Met een druk op de knop vindt de huidige consument haast moeiteloos meerdere aanbieders die hetzelfde product aanbieden - tegen dezelfde prijs.  

Aansprekende verhalen die bij consumenten een emotionele reactie teweeg weten brengen, maken dan het verschil.

Storytelling: Authentiek persoonlijk verhaal 

Storytelling is een persoonlijk en authentiek verhaal dat de consument iets vertelt over het product of dienst dat je bedrijf of organisatie levert.

 

Storytelling is een vorm van contentmarketing waarbij een persoonlijk verhaal centraal staat. Dit verhaal kan over je bedrijf gaan, maar ook over een product of merk dat je verkoopt. 

Storytelling: vijf onderdelen

Een klassiek storytelling verhaal bevat vijf vaste onderdelen:

#storytellingonderdeel 1: Missie

De held in het verhaal heeft een duidelijk doel dat hij of zij wil bereiken.

#storytellingonderdeel 2: Weerstand

De held moet een aantal moeilijkheden overkomen.

#storytellingonderdeel 3: Hulp

Er is een helper of hulp aanwezig in het verhaal om de held bij te staan. 

#storytellingonderdeel 4: Keerpunt

Het verhaal krijg een andere wending of er vindt een verandering in het verhaal plaats (keerpunt).

#storytellingelement 5: Resultaat

Het verhaal eindigt met een resultaat.  Zoals sprookjes altijd eindigen met "en ze leefden nog lang en gelukkig" moet het storytelling verhaal een einde krijgen. Heeft de held zijn doel (gedeeltelijk) bereikt?

 

 



Meer informatie over storytelling door PERSPECTIEF?  


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.