Home » BLOG » Webcontent en SEO: Hoe ga je te werk?

Webcontent en SEO: Hoe ga je te werk?

Gepubliceerd op 3 mei 2018 15:34

Webcontent als zoekmachine optimalisatie tool

Hoe ga je aan de slag met Search Engine Optimalization? Op legio manieren. Er is een belangrijk startpunt: je webcontent. In deze blog lees je waar je op moet letten bij het SEO-vriendelijk ontwikkelen van je webcontent. 

Webcontent onderdelen

De content van je website bestaat niet alleen uit tekst. Webcontent is een samenspel tussen tekst, webpagina"s en beeldmateriaal

#1. Tekst

Het belangrijkste onderdeel op je website of webshop is  tekst. Prettig geschreven SEO-vriendelijke meta- en productteksten zorgen voor meer bezoekers en vindbaarheid van je website door de doelgroep. 

De homepage, bedrijfspagina, algemene voorwaarden en disclaimer. Het zijn allemaal onderdelen van de website die je een tekstuele invulling moet geven.

#2. Menustructuur

Een heldere menustructuur op je website zorgt ervoor dat bezoekers sneller vinden naar waar ze op zoek zijn. Ze zullen daardoor langer op je website blijven en eerder tot een aankoop overgaan.

#3. Beeldmateriaal

Mensen zijn visueel ingesteld. Daarom speelt het beeldmateriaal op je website ook een belangrijke rol. De beelden moeten aansluiten bij de stijl van je website, tekst, huisstijl en doelgroep. Denk bij beeldmateriaal niet alleen aan afbeeldingen. 

Videobeelden geven je website een extra dimensie.

 

Update content regelmatig

#1. Waarom content updaten?

Constante vernieuwing op je website of webshop is belangrijk om de interesse van je bezoekers vast te houden. Je website is immers de etalage van je bedrijf. Bezoekers willen daar regelmatig iets nieuws zien. Denk aan een nieuwe collectie, een leuke actie of een andere sfeer. 

Nieuwe content zorgt ervoor dat je website de klant telkens opnieuw verleidt om je website te bezoeken - en een aankoop te doen.

#2. Hoe zorg je voor nieuwe content?

Bij nieuwe content kun je bijvoorbeeld denken aan een seizoensgebonden promotie. Maar ook een geupdate omschrijving een bestaand product of het toevoegen van een nieuw product op je website valt onder contentvernieuwing.

Regelmatig bloggen en het toevoegen van educatieve content zoals webinars, tutorials, whitepapers en presentaties zorgen ervoor dat je website constant relevant blijft voor Google.

Conclusie

Als je door middel van webcontent hoger in Google wil ranken, zijn de volgende zaken belangrijk:

#1. Zorg voor goede webcontent

Goede webcontent bestaat uit prettig leesbare SEO-vriendelijke tekst, een heldere menustructuur en aansprekend beeldmateriaal

#2.Vernieuw je webcontent regelmatig

Het regelmatig vernieuwen van content in de vorm van blogs, nieuwe producten  en educatieve content heeft een positief effect op je ranking in Google.

 


Vragen?

Of wil je aan de slag met jouw webcontent? 



«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Ivor Helberg
2 maanden geleden

Dankjewel voor de tips. Als ik het zo lees, moet ik nog even werken aan het beeldmateriaal op mijn website. Ik denk dat een heldere menustructuur heel belangrijk is. Bij hele moderne, interactieve websites weet ik namelijk soms niet hoe ik die moet navigeren. Vriendelijke groet https://kopjecopy.net/