Home » BLOG » Bewust bouwen aan je merk met branding

Bewust bouwen aan je merk met branding

Gepubliceerd op 3 mei 2018 15:45

Branding is niet meer weg te denken in het huidige marketinglandschap. Toch is vaak niet helemaal duidelijk wat branding precies is. De meeste mensen weten wel dat het iets te maken  heeft met merken, maar daar houdt het wel op.  Wat is branding precies?

Branding definitie

Bij branding draait het om de verpersoonlijking van je merk: vooral laten zien wie je bent als bedrijf, merk of product

 

Waarom is branding belangrijk?

De branding van je merk, organisatie of product is meer van belang omdat het steeds moeilijker wordt je als bedrijf te onderscheiden van de concurrentie. De consument kan kiezen uit legio aanbieders met dezelfde producten en prijzen.

Je zult (potentiële) klanten dus iets anders moeten bieden om ze voor jou te laten kiezen. Het magische woord hiervoor is emotie. 

Consumenten maken vrijwel al hun aankoopbeslissingen op basis van gevoel. Gevoelens ontstaan door relaties met andere personen, niet met producten of diensten.

 

Hoe pas je branding toe in je bedrijf?

Als jouw bedrijf zich gedraagt als persoon, met een duidelijke persoonlijkheid en het bijbehorende gedrag, gaan consumenten je herkennen.

Het is deze herkenning die tot de gewenste emotionele reactie leidt. En tot de beslissing om met jouw bedrijf zaken te gaan doen.

Wanneer je het merkdenken wil verankeren in je organisatie dan moeten jij en je medewerkers het bedrijf als een persoon gaan zien en ook zo laten gedragen. 

Dit heeft gevolgen voor onder meer je huisstijl, social media, promoties en bedrijfsprocessen. 

Branding en PERSPECTIEF

PERSPECTIEF kan je helpen bij het invullen, vastleggen en naleven van de brandstrategie, zowel op het gebied van online als offline marketing.

Ik bespreek graag de mogelijkheden!



Vragen?

Of weten wat branding voor jouw bedrijf kan betekenen?



«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.